Ghid de marketing pentru fermieri. Cum să îți crești profitul prin strategii de marketing

Ghid de marketing pentru fermieri. Cum să îți crești profitul prin strategii de marketing
20/12/2021
Sursa: SmartAgri

Firmele mici se adaptează constant la noile tehnologii pentru a facilita creșterea profiturilor. Tot mai multe companii descoperă noile modalități de a valorifica puterea internetului pentru a-și populariza serviciile și produsele.

     Cu toate acestea, beneficiile marketingului digital rămân adesea nedescoperite de către majoritatea micilor producători agricoli.Dar cum pot fermierii să profite de oportunitățile strategiilor de publicitate online și offline? În realitate, stabilirea unui plan de marketing pentru a comercializa produsele agricole nu trebuie să fie un lucru complicat. Iată câteva strategii de marketing pe care le puteți demara pentru a câștiga noi clienți:

Profitați de tendința consumatorului pentru alimente sănătoase

     Nicicând nu a existat un moment mai prielnic pentru producătorii agricoli locali să se afirme. Tot mai mulți consumatori au început să acorde o atenție sporită alimentelor naturale, organice sau cultivate local. Iar această tendință își va continua ascensiunea.Majoritatea consumatorilor eco-conscious sau responsabili apelează la internet pentru a găsi produsele de care au nevoie. Clienții se așteaptă ca potențialii furnizori de hrană să aibă un site web și prezență online. În epoca digitală este aproape imposibil să vă  faceți cunoscute produsele fără un site web.

     Dezvoltarea unui site web este prima etapă a oricărei călătorii de marketing online. Acest pas presupune achiziționarea unui domeniu ușor de reținut și asociat produselor pe care le comercializați (ex. www.fabricadebrânză, www.legumeproaspete).Folosiți imagini și text pentru a transmite clar ceea ce oferiți și secțiuni/formulare de contact pentru clienți. Alegeți un logo de impact și un slogan care să reprezinte valorile care vă ghidează. Nu este nevoie să plătiți mult pentru un site web. Puteți crea cu ușurință un site web gratuit cu servicii precum WordPress.

Marketing-ul pe rețelele de socializare

     Rețelele de socializare reprezintă o modalitate excelentă pentru fermieri de a-și face cunoscute produsele. Marketingul de succes pe rețelele sociale se rezumă la câteva strategii simple:

Profilul de Facebook

       Facebook este cea mai populară platformă de socializare.Utilizați logo-ul și sloganul în profilul pe care îl creați. Listați informațiile dvs. de contact și linkul către site-ul web.Secretul pentru a atrage atenția consumatorilor este să spuneți o poveste. Oferiți vizitatorilor o imagini cu activitățile zilnice din fermă. Oferiți informații despre soiurile pe care le cultivați sau rasele de animale pe care le creșteți.

Instagram-ul este de asemenea util

     Studiile arată că imaginile au mai multe șanse de a genera interacțiune și de a deveni virale. Aveți grijă să postați imagini care să genereze emoții pozitive.Includeți linkuri în imaginile sau postările dvs. care către  site-ul dvs. fermei. Asigurați-vă că răspundeți la orice comentarii. Utilizatorii se așteaptă la un răspuns, iar studiile arată că vă vor aprecia mai mult un producător primesc răspuns la postările lor. Postați constant. Dacă aveți timp, postați o dată pe zi. În caz contrar, setați-vă un obiectiv de 2-4 ori pe săptămână.

Instrumente de marketing offline

     Mesaje text.Clienții fideli pot fi informați cu privire la reducerile speciale, cantitățile limitate la un produs sau disponibilitatea altuia. Tocmai ați cules cireșeșe? Tocmai s-a încheiat procesul de maturare al unei brânze telemea? Sau tocmai ați pus în borcane zacusca? Anunțați-vă clienții fideli prin intermediul unui SMS. Păstrați-vă mesajele scurte și la obiect.

Evaluați rezultatele

     Evaluarea planului de marketing al unei ferme poate fi evaluat după minim șase luni de la inițierea primelor strategii. Succesul implementării unui astfel de program poate fi stabilit prin răspunsul la următoarele întrebări:

Am vandut mai mult?

Am realizat un profit mai mare?

Stocurile din fermă s-au epuizat mai repede?

Au apărut clienți noi?

     Va exista întotdeauna un flux continuu de posibilități de marketing de luat în considerare. Pe măsură ce afacerea va crește, vă veți putea lărgi orizonturile de marketing.